toiletParodier är för det mesta väldigt roliga, ibland blir de bara fåniga men något har hänt det senaste året. Parodier på YouTube har blivit otroligt välgjorda och genomtänkta, rent av bättre än originalen. Varning: En del av videoklippen i det här blogginlägget är NSFW (Not Safe for Work).

På tuben har det de senaste dagarna dykt flertalet parodier av ”First kiss” där Playboy TV gjort sin version, Funny or Die gjorde en version som heter First Shit och College Humor har varit kreativa nog att gå bort pussandet och jobbar med mat i ”10 Strangers Eat Sandwiches for the First Time.”

First Kiss, just nu med 56 76 miljoner visningar är för övrigt ett exempel på stealth marketing, enligt digitala strategen Deeped Niclas Strandh. Reklam som inte är reklam men som är så bra att det bara måste delas vidare i social media, till du får reda på att det är reklam (för Wren, en Los Angeles-baserad designstudio)?

För att fortsätta på temat skitroliga YouTube-parodier så minns vi alla Double Rainbow (all the way), där kärnan i monologen intill det faktum att två regnbågar visualiserar sig över bergen, för evigt sparat till eftervärlden. JimboVids gjorde en toalettversion (varning):

Toalett-bilden är hämtad från Flickr (dirtyboxface) och licensierad under Creative Commons Erkännande 2.0 Generisk.